Komende evenementen

Persbericht over steunactie met Iers NO

22 mei 2012

PERSBERICHT

Op 31 mei kunnen de Ieren zich in een referendum uitspreken over het Europees begrotingsverdrag. Dit verdrag wil een permanente soberheidspolitiek opleggen in de 25 ondertekenende lidstaten, waardoor de ongelijkheid en de verarming er nog zullen toenemen. De Ieren krijgen als enigen in Europa de mogelijkheid om zich te verzetten tegen de asociale, ondemocratische en economisch absurde koers van de Europese leiders, die in Griekenland en elders bewijzen wat ze verstaan onder het “Europees sociaal model”.

Daarom willen de ondertekenende organisaties en allen die hun oproep ondersteunen de Ieren oproepen om ook in hun naam tegen te stemmen bij het referendum. Alhoewel hun NEE het verdrag niet kan tegenhouden, zal het voor de ogen van iedereen bewijzen dat de EU haar macht uitoefent in het voordeel van de kapitaalbezitters en tegen de Europese bevolkingen. Na de verworpen Europese “grondwet” zal het een nieuwe kaakslag zijn voor de legitimiteit van het Europa van de bedrijfswinsten.

Om onze steun aan het Ierse NEE duidelijk te maken, komen we bijeen op woensdag 23 mei, vanaf 18u in de Jubelpark, exit Schuman. Ook elders in Europa gaan gelijkaardige acties door (Madrid, Den Haag, Copenhagen).

Actiecomité Europa

Erik De Meester

Comités Action Europe

Myriam Djegham